He’s just not that into you! – What if he just told you ?

by Cecilie Lawal

hes-just-not-that-into-you-

Igår aftes sad jeg lige og funderet over mænd, hvilket jeg gør tit. Der er utrolig meget jeg gerne vil kunne forstå, som jeg tvivler stærkt på at jeg nogensinde vil komme til. Det slog mig lige! Filmen, He’s just not that into you! – Hvorfor er det vi skal finde frem til det og antage hvad han vil og ikke vil, udfra hans væremåde? Ville vi ikke spare usandsynlig meget tid og hjernekapacitet, hvis han bare sagde det ? Im just not that into you. De fleste kvinder kunne jo have en Doktor grad i Analyse af mænd, ikke fordi de har læst eller overværet foredrag, men fordi de har mødt en eller flere mænd, hvis tankegang bare på ingen måde gav mening, on the planet of Venus. Vi analysere gerne selv, sammen med vores veninder, måske også sammen med vores gode venner – Men en ting er sikkert, der bliver analyseret til den ikke kan fortolkes på andre måder, end de som man er kommet frem til. For at vende tilbage til filme – synes jeg den er enorm morsom, men hvorfor ikke lave en film til fyre ? Et desperat råb om at vi behøver klare linier indimellem, ikke at vi vil have det hele serveret på et sølvfad. Men det kunne da være dejligt med en fyr halv fra Mars og halv fra Venus.

Jeg har en veninde som selvfølgelig har givet sin accept på at jeg må dele hendes historie, så kort fortalt: Min veninde var så fantastisk heldig at falde for en sød og charmerende fyr – Man skal jo ikke glemme at forelskelse er en fantastisk ting, og de som den rammer er heldige. Denne her fyr var indbegrebet af Mr. Perfekt! Jeg har som veninde aldrig oplevet noget lignende, han var virkelig halv fra mars og halv fra venus, hvilket jo så resulteret i, at han kunne tilfredsstille hende på stort set alle områder. Hvilket jo egentlig er nemt hvis man kender og gider at sætte sig i en kvindens tankegang. Men den her fyr sås med min veninde i omkring 2 måneders tid, hvor de bare havde det helt fantastisk sammen og hun var overbevist om at det var et forhold de bygget på. Det skulle vise sig at være en gevaldig fejl fra hendes side, da han pludselig stoppede med at kontakte hende og svare på hendes opkald samt sms,er. Hun var et stort spørgsmålstegn og selvfølgelig sønderknust, hvilket er forståeligt! Det tog hende omkring en måneds tid at komme over ham og ville tage omkring forevigt at stoppe med at analysere på; Hvad fanden (Undskylder mit sprog) der skete ? Hvorfor han gjorde det ? Og hvad det egentlig var han gjorde ? Hvad gjorde jeg? Hvad gjorde jeg ikke, som jeg skulle have gjort? hvordan kan han undvære mig? osv osv osv ..  Hun møder så min fortolkning af en Mr.big.ish type, her for nogle måneder siden. Det er nu alt i alt 4-5 måneder siden de så hinanden og ca 2-3 måneder siden han valgte at ”lade hende i stikken”. Hun er idag kommet så langt at hun kunne konfrontere ham og spurgte ham direkte; Hvad fanden skete der ? Hvortil han svare: Jamen jeg kunne jo godt lide dig, men jeg var altså  ikke forelsket i dig. Men jeg er ked af det.. Min veninde er i dette øjeblik, glødende rød i hovedet, tårene presser sig på, og hun føler  at hun ikke helt kan holde balance i sine alt for høje stilletter. Det var nok, her ville vi andre nok stille spørgsmåltegn ved måden han har optrådt på overfor os og meget mere, men ikke for hende. Hun havde brug for at eksplodere, ryge en smøg og drikke videre. Her tænker jeg, hvorfor sagde han det ikke bare som det var. Im just not that into you, but lets sleep together eller lignende. Vi har ikke behov for alt den frustration i hovedet, kære mænd.

I bund og grund vil jeg med dette indlæg dele mine tanker med jer selvfølgelig, men også opfordre til at lave en film som henvender sig til de kære mænd. Dermed ikke sagt alle mænd er sådan, for det er de selvfølgelig ikke. Jeg kender da et par stykker, som er ovenud fantastiske.

XX

C

