Mr. Mysterious

by Cecilie Lawal

man-playing-hard-to-get-345kk-1297261153

Spil, jagt, begær, mystik ?

‘Hard to get’ er et fænomen vi idag bruger som en vigtig spillebrik i vores søgen på kærlighed. Jeg er egentlig selv tilhænger af princippet i, at man ikke skal være ‘for nem’. Når det er sagt, kan det også gå hen og blive for kompliceret. Jeg ved ikke om det er fordi vi har overfortolket begrebet eller lavet vores egen lille konklusion på hvad det går ud på. Men jeg synes personligt, at det hele er gået hen og blevet for mystisk. Jeg ved ikke om det er en dille at være mystisk eller om folk vitterligt lever i tanken om, at det her fungerer?? Jeg er godt klar over at der skal være en form for mystik og begær, for at bevare gnisten og spændingen, men mit spørgsmål lyder: Kan det blive så mystisk og flyvsk, at det dræber den spirrende interesse?

Jeg må tilstå at jeg selv er typen, som godt kan lide modstand og godt kan lide at have noget at kæmpe for. Dog har jeg fundet ud af, med tiden, at jeg i denne proces, skifter fra en fase til en anden. Interesseret i ham til interesseret i at få ham. Der er jo efter min mening en kæmpe forskel på de to faser! Jeg bliver interesseret i fyren for den person han er og det han bidrager med, men i og med at jagten bliver så intens, mystisk og flyvsk, mister jeg interessen i ham og bliver mere interesseret i at få ham, for at bevise overfor mig selv at jeg kan. Min teori er at jeg mister interessen fordi jeg ikke får den bekræftelse og anerkendelse jeg har behov for og derfor søger efter den andre steder. Jeg tror det er meget typisk for kvinder at skifte mellem disse to faser, måske ubevidst, men spørg dig selv  om du ikke har prøvet følgende: At ville have en fyr så inderligt og så snart du har ham, gider du ham i bund og grund ikke. Det mener jeg er konsekvensen af at gøre jagten mere spændende end selve resultatet.

For at sætte det i perspektiv har jeg igen et eksempel, som jeg naturligvis har fået tilladelse til at dele med jer.

Jeg har en veninde som ser en fyr, hvor hun har kunne mærke en begyndende fascination af ham. Han har vist betydelig interesse og har selv opsøgt hende. Hun var i starten smigret og kunne klart mærke at hun også havde en gensidig interesse i ham og jo mere hun lærte om ham, jo mere spirrede denne interesse. Men gradvist kom han tættere på det vi piger definerer som mystisk: kontakten blev begrænset, søde ord og komplimenter blev færre, trods det, viste han alligevel interesse de tidspunkter hvor de var i kontakt og så snart hun prøvede at få ham lidt på afstand, gjorde han sig igen bemærket. Så er spørgsmålet om begrebet ‘hard-to-get’ nu er indtruffet? En ting kan hvert fald konstateres. Hendes interesse daler og hun er nu måske på vej ind i fasen Interesset i at få ham, hvis ikke det når at dræbe interessen helt inden. Som veninde, der sidder her på sidelinjen, kan jeg ikke lade være med at synes det er synd og dumt, at spilde en potentiel god kemi.

But what to do .. 

Find balancen! Lad vær med at overfortolke begrebet ‘hard-to-get’, vi ved jo allesammen at interessen er større for de ting, vi føler vi ikke kan få. Men vejen til at få tingene kan også blive for kringlet og så kan man altså ende ud i, at gå i en helt anden retning. Som jeg har nævnt i mine tidligere indlæg, skal vi jo ikke glemme at kærlighed er til for at nyde! Vi elsker at få komplimenter og vi burde  elske at give dem. Vi burde glædeligt ville fortælle om vores følelser, ringe og skrive når vi har lyst, uden at overfortolke det og frygte hvad vi får igen. Uanset hvad han/hun føler, føler du jo dit og det vigtigt man er tro mod sig selv og sine følelser.

Mr. Hard to get, ending up not to get ..

XX

C

