Laws of love

by Cecilie Lawal

Er der nogle regler for kærlighed og i så fald- burde der at være nogle? Er der en grundopskrift på hvordan man skal opføre sig når man er forelsket og i så fald, burde der være regler for noget så individuelt ?

”Hvis ikke han kommer, betyder du tydeligvis ikke nok for ham!” Hvor mange gange har man hørt den fra sine veninder og hvor mange gange har man selv sagt det til sine veninder? Men er det nu sådan det fungere, bare fordi det til tider,  virke mest logisk?

Jeg er mere end enig i, at de handlinger man udfører, beviser  hvad man føler og man kan naturligvis blive i tvivl om hvorvidt ens partner/date føler noget oprigtigt, hvis ikke man føler sig prioriteret. Når det er sagt, tror jeg det er meget individuelt, hvordan man opfører sig, når man eksempelvis er forelsket. Jeg synes det er en relevant ting vi kvinder ikke må glemme! Bare fordi vi gerne vil have en fyr skal være spontan og overraske os, uden selv at hentyde til det, betyder det jo altså ikke, at han afskyer os, bare fordi han ikke gøre det.

Nu når jeg tænker over det, får jeg egentlig lidt dårlig samvittighed på mine egne vegne samt mine veninders, for hvor meget kan man egentlig tillade sig at kræve? Jeg tror godt vi kan risikere at drukne i vores egne krav, hvis ikke vi erkende at enhver person er sin egen. Der er jo en grund til at man siger at ‘Kvinder er fra Venus og mænd er fra Mars. – for at få det til at fungere og forstå det modsatte køn, skal man kunne forstå og arbejde med de forskellige kommunikationsformer og følelsesmæssige behov.

Det er et enorm stort emne og der er derfor forskellige aspekter som er værd at dykke dybere ned i. Her var bare en lille forsmag og en søndagstanke (:

XX

C

